P30-ART

[-]
آخرین ارسالی ها
در خصوص خودروهای وارداتی معلولین با تخفیف 30میلیون تومان
شروع کننده:alireza081279 آخرین پست توسط:mehrdaad پاسخ ها:12 آخرین اخبار مرتبط با واردات خودروهای معلولین نمایش ها:45580 زمان:۱۳۹۹-۳-۱۶
اطلاعیه مهم : انعقاد قرار داد با پارس خودرو و تحویل خودروهای داخلی برلیانس و ساندرو
شروع کننده:admin آخرین پست توسط:mehrdaad پاسخ ها:540 آخرین اخبار مرتبط با واردات خودروهای معلولین نمایش ها:1247691 زمان:۱۳۹۹-۳-۱۶
ليست رشته هاي بدون کنکور دانشگاه آزاد
شروع کننده:bhrprn آخرین پست توسط:bhrprn پاسخ ها:0 آخرین پیشرفت های خودروسازان داخلی نمایش ها:4819 زمان:۱۳۹۷-۵-۸
درخواست معرفی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک برای پراید
شروع کننده:ناصر شاهبداقی آخرین پست توسط:xavi پاسخ ها:9 مراکز مجاز ساخت گاز و ترمز و کلاچ دستی و گیربکس اتوماتیک نمایش ها:34873 زمان:۱۳۹۷-۲-۲۵
عکس های انواع ویلچر های جدید
شروع کننده:admin آخرین پست توسط:xavi پاسخ ها:1 آخرین پیشرفت های خودروسازان خارجی نمایش ها:9729 زمان:۱۳۹۷-۲-۱۵
بزرگترین سایت تحلیلی خبری معلولین ایران افتتاح شد
شروع کننده:admin آخرین پست توسط:admin پاسخ ها:0 پشتیبانی و اطلاعیه های مهم انجمن نمایش ها:8051 زمان:۱۳۹۷-۲-۷
معافیت جدید ۳۰ میلیون تومانی ترخیص خودرو برای جانبازان و معلولین
شروع کننده:admin آخرین پست توسط:mehrdaad پاسخ ها:4 آخرین اخبار مرتبط با واردات خودروهای معلولین نمایش ها:19881 زمان:۱۳۹۹-۳-۱۶
خودرو داخلی
شروع کننده:dmarvin آخرین پست توسط:xavi پاسخ ها:4 قیمت و لیست خودروهای سواری مجاز برای واردات نمایش ها:15935 زمان:۱۳۹۶-۱۲-۲۶
تمدید فعالیت انجمن دفاع از امتیاز خودروهای وارداتی معلولین ایران تا پایان سال 1397
شروع کننده:admin آخرین پست توسط:admin پاسخ ها:0 پشتیبانی و اطلاعیه های مهم انجمن نمایش ها:7938 زمان:۱۳۹۷-۲-۷
ترخیص کالا - فرودگاه بین المللی امام خمینی
شروع کننده:hakhamanesh20 آخرین پست توسط:hakhamanesh20 پاسخ ها:0 مقالات و اطلاعیه های مهم حقوقي و قضايي نمایش ها:4690 زمان:۱۳۹۶-۱۱-۲۶
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد


ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شرکت پارس خودرو در توليد و تحويل خودرو معلولين مصمم است
۱۳۹۳-۱۲-۱۶, ۰۴:۲۴ عصر
ارسال: #1
شرکت پارس خودرو در توليد و تحويل خودرو معلولين مصمم است
شرکت پارس خودرو اولين خودروساز کشور است که پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی عراق عليه ايران ، و پيامدهای روحی و جسمی وجود آمده، در جهت عمل به يکی از مهمترين مسئوليت های اجتماعی خود اقدام به طراحی و توليد تجهيزات ويژه خودرو معلولين کرده است .
هر چند در دهه هفتاد فعاليت های ناتمام و بی سرانجامی در جهت واردات و عرضه تجهيزات خودرو معلولين توسط برخی شرکت های خودروساز صورت گرفته بود ، اما احساس مسئوليت مديران تصميم گيرنده گروه خودروسازی سايپا و شرکت پارس خودرو نسبت به مشکلات جسمی و به طبع آن مشکلات معيشتی و روحی جانبازان و معلولين کشور که بسياری از آنان را خانه نشين و به دور از هر گونه فعاليت اجتماعی و حضور در عرصه های جدی زندگی کرده بود باعث شد تا در سال 1386 طی توافقنامه ای بين سازمان بهزيستی کشور و گروه خودروسازی سايپا ، ماموريت طراحی و ساخت تجهيزات خودروهای ويژه معلولين و جانبازان به شرکت پارس خودرو به عنوان قديمی ترين خودروساز کشور محول شود . چگونگی مراحل طراحی ، ساخت ، اخذ مجوزها ، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای دارای تجهيزات ويژه جانبازان و معلولين بهانه ای شد تا روند پيشرفت اين پروژه مهم را در گفت و گويی با مهندس حيدر مُغنی ، نماينده ويژه مدير عامل پارس خودرو در امور معلولين و جانبازان بشنويم که متن آن در پی می آيد:
_ آقای مُغنی ، از چه زمانی اقدامات جدی در جهت طراحی و ساخت تجهيزات خودرو جانبازان و معلولين در کشور شروع شده است ؟
در تاريخ 12 آذرماه سال 1386 همزمان با روز جهانی معلولين توافقنامه ای بين سازمان بهزيستی کشور و گروه خودروسازی سايپا منعقد شد که بر اساس آن شرکت پارس خودرو ماموريت پيدا کرد طی پروژه ای ، طراحی و ساخت تجهيزات مورد نياز جهت خودرو معلولين و جانبازان را بر عهده بگيرد . هر چند پيش از آن در دهه هفتاد ، برخی از شرکت های همکار فعاليت هايی را در زمينه واردات و ارائه تجهيزات به معلولين کشور آغاز کردند ولی به دلايلی اين فعاليت ها با شکست مواجه شد .
_ به چه دلايلی اقدامات قبلی با شکست روبه رو شد ؟
چون در آن سالها تنها واردات تجهيزات خودرو جانبازان و معلولين مورد نظر بود ، قيمت تمام شده بسيار بالايی داشت که با توجه به وضعيت خاص اکثر جانبازان و معلولين امکان تهيه آن برای بيش از 90% اين عزيزان وجود نداشت ، نصب و هماهنگ سازی قطعات خارجی با خودروهای موجود به دليل عدم وجود دانش فنی و مهندسی بسيار دشوار بود و بوجود آوردن هر گونه تغييری ، اين تجهيزات را دچار مشکلات جدی می کرد . در زمينه خدمات پس از فروش نيز به دليل عدم وجود دانش فنی مهندسی لازم و همچنين عدم امکان ارجاع به کشور توليد کننده جهت تعميرات به دليل هزينه های بالا فعاليت مثبتی انجام نمی شد. اما شرکت پارس خودرو از آغاز پروژه هيچگونه نگاه سود محوری به خودرو معلولين نداشته و علاوه بر اين که تنها هزينه های تجهيزات ساخت داخل دريافت شده است ، هزينه های نه چندان اندک توليد ، اعم از نيروی انسانی ، فضا ، دانش مهندسی و احداث خطوط توليد در جهت همياری با جانبازان و معلولين کشور دريافت نشده و نخواهد شد .
_ شرکت پارس خودرو در اين پروژه چند نوع معلوليت و چه خودروهايی را در نظر گرفته است و دلايل انتخاب اين خودروها چيست ؟
در کل شرکت پارس خودرو 5 نوع معلوليت عمده و اساسی که بيشترين طيف معلولين و جانبازان را شامل
می شود در نظر گرفته است و با توجه به 4 مدل خودرو مگان ، تندر90 ، پرايد GTX و پرايد 141 در نظر گرفته شده در اين طرح ، 20 نوع معلوليت را در بر می گيرد . مهمترين دليل تنوع در نوع خودروهای معرفی شده ، ارائه حق انتخاب به مشتريان است . بدين منظور که خودروهايی با قيمت کم ، متوسط و بالا برای اين طرح در اختيار مراجعين و متقاضيان قرا رگرفته است .
_ در خبرها آمده بود که بيش از 12000 نفر در ثبت نام اوليه و فراخوان سازمان بهزيستی شرکت کرده اند ولی تنها 2000 نفر از ايشان به شرکت پارس خودرو معرفی شده اند . دليل کاهش افراد معرفی شده چيست ؟
سازمان بهزيستی در ثبت نام اوليه و ثانويه از متقاضيان دچار اشتباهاتی شده بود ، به اين معنی که با وجود اينکه شرکت پارس خودرو سعی در پوشش کليه معلوليت ها را داشت ولی باز هم محدوديت هايی در نوع و تعداد تجهيزات توليدی وجود داشت که ثبت نام اوليه بدون توجه به اين موضوع انجام شده بود . لازم بود که در فاز اول تعداد محدودی ثبت نام و به اين شرکت معرفی شوند تا با توليد و ارائه محصولات به ايشان بتوان مشکلات موجود را شناسايی و رفع نمود . در اين راستا سازمان بهزيستی تعداد 2000 نفر از واجدين شرايط را به صورت دو فاز 1000 نفری به اين شرکت معرفی کرد که پس از دريافت اطلاعات ، دعوتنامه های ايشان برای تکميل وجه ارسال شد که تنها 700 نفر از اين عزيزان اقدام به تکميل وجه کردند و خودرو نزديک به 600 نفر از آنها به طور کامل تحويل شده است .
_ يکی از اصلی ترين سوالات و گلايه های معلولين و جانبازان کشور ، تاخير در تحويل خودروهای ثبت نامی است . دلايل اين تاخير ها چيست ؟
پروژه ساخت تجهيزات ويژه معلولين و جانبازان برای اولين بار است که در ايران به مرحله توليد کارخانه ای رسيده است . در راه به ثمر نشستن پروژه های اينچنينی بی شک مشکلات پيش بينی نشده ای وجود دارد که مصمم به حل آن هستيم . عدم تکميل وجه از سوی متقاضيان و تامين اعتبارات لازم در زمان مقرر ، طراحی نمونه های تجهيزات بر اساس مدل های خارجی موجود برای اولين بار در ايران ، انجام آزمايشات فنی و ايمنی ، دريافت مجوزهای مختلف توليدی_ايمنی ، ايجاد خطوط توليد و آموزش اپراتورها ، نصب تجهيزات بر روی خودروها ، آموزش متقاضيان و نمايندگی های خدمات پس از فروش و بسياری ديگر از دلايل کوچک و بزرگ از جمله دلايل مهم تاخير در روند توليد اين خودروها است . که با توجه به عزم جدی اين شرکت در راه توليد ادامه دار اين خودروها ، يکی پس از ديگری در حال رفع است .
_ منظور شما از اخذ مجوزهای مختلف دقيقا چيست ؟ و آيا اخذ اين مجوزها با اين حد از اتلاف زمان تاثير مثبتی دارد ؟
پيش از اين اگر کسی با خودروی دارای تجهيزات خاص تصادف می کرد در صورت آسيب ديدن خودرو ، سرنشينان ، و افراد ثالث ، بيمه هيچگونه تعهدی در قبال اين خودرو ها و افراد نداشت چون هيچگونه استانداردی برای تجهيزات خاص وجود نداشت . در صورتی که شرکت پارس خودرو برای اولين بار با اخذ تاييديه های مختلف از سازمان استاندارد ايران ، ناجا و پليس راهنمايی و رانندگی امکان استفاده ايمن و مطمئن از تجهيزات خودرو معلولين و جانبازان را فراهم کرده است . يکی ديگر از اين تاييديه ها مربوط به اخذ گواهينامه های رانندگی اين عزيزان است ، پيش از اين در اکثر موراد ، اخذ هر گونه گواهينامه رانندگی برای جانبازان و معلولان منوط به تهيه خودروهای با گيربکس اتوماتيک بود که پايين ترين هزينه خودروهای گيربکس اتوماتيک در کشور در حدود
200/000/000 ريال است ، حال آنکه در حال حاضر اخذ گواهينامه رانندگی برای بسياری از معلوليت ها با نصب تجهيزات کم هزينه ای همچون سيستم تعويض دنده اتوماتيک ( AMT ) و يا کلاچ اتوماتيک با هزينه های بسيار پايين و کاربردهای بسيار بيشتر امکان پذير است .
_ با توجه به انبوه مشکلات مورد اشاره ، رسيدن به آمار منتشره توسط پارس خودرو مبنی بر توليد و عرضه 10000خودرو تا پايان سال با تجهيزات خاص جانبازان و معلولين کمی دور از ذهن نيست ؟
به هيچ عنوان . پارس خودرو مصمم است توليد تجهيزات خاص خودرو جانبازان و معلولين را با سرعت و جديت ادامه دهد و علاوه بر انجام تعهدات فعلی ، پاسخ مناسبی به کليه نيازهای موجود جامعه معلولين و جانبازان کشور ارئه کند . کليه متقاضيان بايد در نظر داشته باشند قطعيت ثبت نام از نظر پارس خودرو ، تکميل وجه می باشد نه ثبت نام در سايت بهزيستی . شرکت پارس خودرو با توجه به پروژه های تخصصی توليدی ، فنی مهندسی ، پشتيبانی ، کيفی و خدماتی تعريف شده ، از همه توان خود برای به ثمر رسيدن پروژه ساخت تجهيزات خودرو معلولين استفاده می کند و سعی بر آن است که حداقل تاخير در تحويل خودروها صورت پذيرد .
_ يکی از اصلی ترين سوالات مطرح شده توسط معلولين و جانبازان بحث عدم ارائه خودرو با گيربکس اتوماتيک توسط شرکت پارس خودرو است . دليل عدم ارائه خودروهای با گيربکس اتوماتيک به جانبازان چيست ؟
در طول اين پروژه هيچ يک از مسئولين شرکت پارس خودرو و گروه خودروسازی سايپا صحبتی در مورد ارائه خودرو با گيربکس اتوماتيک نکرده اند و بی شک مطرح شدن اين مبحث تنها تلاش عده ای در جهت تحريف اذهان مردم بوده است . تحويل خودرو با گيربکس اتوماتيک کار جديدی نيست که بتوان به آن به صورت يک پروژه داخلی نگاه کرد و علاوه بر اين تحميل هزينه ای بين 2 تا 3 ميليون تومان به يک فرد جانباز يا معلول برای تنها يک گزينه از تجهيزات ، کار پسنديده ای نيست . شرکت پارس خودرو در اين زمينه درباره دو گزينه از گزينه های ارائه شده به نامهای سيستم تعويض دنده اتوماتيک ( AMT ) و سيستم کلاچ برقی که هر دو از دستاوردهای مهندسين داخلی می باشد ، فعاليت های گسترده ای را انجام داده است که نصب آنها بسيار ارزانتر و مقرون به صرفه تر و کاربردی تر از نصب گيربکس اتوماتيک است .
_ کيفيت و هزينه های تجهيزات خودروهای معلولين و جانبازان در مقايسه با تجهيزات مشابه خارجی در چه جايگاهی قرار دارد ؟
بدون ترديد کيفيت تجهيزات ارائه شده در بسياری از تجهيزات از مشابه خارجی خود بالاتر است و در بقيه موارد برابری می کند . تيم تضمين کيفيت شرکت پارس خودرو نظارت دقيقی بر نحوه ساخت ، تلفيق و خدمات پس از فروش اين تجهيزات دارد و در عين حال مذاکراتی نيز با شرکای خارجی اين شرکت همچون نيسان و رنو صورت گرفته است تا توليد و تجهيز خودروها علاوه بر خطوط توليد خاص راه اندازی شده ، با نظارت هر سه شرکت در خطوط توليد تجاری صورت پذيرد تا ضريب ايمنی و کيفی خودروها بالاتر برود . همچنين می توان گفت هزينه تجهيزات ارائه شده توسط شرکت پارس خودرو کمتر از يک چهارم قيمت تجهيزات مشابه خارجی است و بزرگترين ويژگی آن علاوه بر قيمت مناسب بحث خدمات مناسب پس از فروش است .
_ خدمات پس از فروش خودروهای ويژه جانبازان و معلولين چگونه می تواند جوابگوی نيازهای همه متقاضيان در سراسر کشور باشد ؟
در زمينه خدمات پس از فروش اقدامات بسيار حساب شده ای در حال انجام است . آموزش گروهی نمايندگی های منتخب خدمات پس از فروش خودروهای ويژه سراسر کشور ، بازديد های دوره ای از نمايندگی های خدمات
پس از فروش ، بررسی تيم های مهندسی جهت استخراج ايرادات معمول و انتقال به خطوط توليد در راستای بر طرف شدن ايرادات و آموزش کليه تحويل گيرندگان خودروهای معلولين و جانبازان قبل از تحويل خودرو از جمله اقدامات مهم در حال انجام در زمينه خدمات پس از فروش خودرو معلولين و جانبازان است . همچنين اخيرا طی
فراخوانی از کليه صاحبان خودروهای دارای تجهيزات معلولين و جانبازان در تهران درخواست شد تا به عنوان فاز اول جهت رفع ايرادات احتمالی و بازآموزی به نمايندگی های اعلام شده مراجعه کنند تا به صورت رايگان به بررسی و رفع ايرادات احتمالی بپردازيم . اين اقدامات به زودی در کليه استانهای کشور نيز انجام خواهد شد .
_ برنامه های آتی پارس خودرو در زمينه خودرو معلولين چيست ؟
اولويت شرکت پارس خودرو در زمينه خودرو معلولين توليد و تحويل تجهيزات مورد تعهد به ميزانی است که نياز داخلی به اين تجهيزات به طور کلی پاسخ داده شود . به نحوی که در آينده نزديک شاهد پروسه سفارش گذاری توسط مشتری در سايت اينترنتی ، فرآيند تهيه تامين قطعات ، توليد ، تلفيق تجهيزات بر روی خودرو ، تحويل و خدمات مناسب پس از فروش خواهيم بود . پس از آن که بازار داخلی با سرعت قابل قبولی مورد حمايت اين شرکت قرار گرفت ، اين شرکت در نظر دارد نصب تجهيزات بر روی ساير محصولات ساخت داخل و وارداتی بر اساس سفارش مشتريان ، نصب تجهيزات برای افراد سالمند و يا متقاضيان آزاد فاقد معلوليت و صادرات تجهيزات به کشورهای همسايه آغاز کند . با توجه به قرار داشتن کشور ايران در منطقه استراتژيک و نياز کشورهای همسايه همچون عراق و افغانستان به اين تجهيزات ، در آينده و پس از انجام کليه تعهدات و نيازهای داخلی ، شرکت پارس خودرو در صدد صادرات تجهيزات ويژه معلولين و جانبازان به کشورهای خارجی است . اميد است با حمايت همه جانبه مسئولين و اصحاب رسانه بتوانيم گامهای موثری در جهت خدمت رسانی به يکی از نجيب ترين اقشار جامعه برداريم .

منبع : ايران اکونوميست
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱۳۹۴-۹-۲۴, ۱۰:۲۶ صبح
ارسال: #2
RE: شرکت پارس خودرو در توليد و تحويل خودرو معلولين مصمم است
فدات شم این خبر چند سال تاریخ مصرفش گذشته خبر جدید بدید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

http://www.baleparvaz.com/baleparvaz.gif